Motoryzacja

Volvo najdynamiczniej rozwijającą się marką segmentu Premium w Polsce w 2009 roku

Volvo najdynamiczniej rozwijającą się marką segmentu Premium w Polsce w 2009 roku
Volvo najdynamiczniej rozwijającą się marką segmentu Premium w Polsce w 2009 roku W 2009 roku sprzedaż marki Volvo wzrosła o blisko 17%, dzięki czemu udział

Volvo najdynamiczniej rozwijającą się marką segmentu Premium w Polsce w 2009
roku

W 2009 roku sprzedaż marki Volvo wzrosła o blisko 17%, dzięki czemu udział
Volvo w segmencie Premium wzrósł do poziomu 25%. Polska jest dla szwedzkiej
marki najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem w Europie.XC60 ?
najbezpieczniejsze Volvo bije rekordy sprzedaży

W 2009 roku marka Volvo cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w Polsce. W tym
czasie sprzedane zostały 4653 samochody Volvo w Polsce. To zapewniło marce
najwyższy wzrost wśród marek segmentu Premium w 2009 roku (16.7%) Udział firmy
w całym rynku również się zwiększył się i wynosi obecnie 1,45%.
Najchętniej kupowanym Volvo było XC60. Do klientów wydanych zostało ponad 1469
egzemplarzy tego modelu. Co interesujące, SUV XC60 cieszył się dużym
zainteresowaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale również
instytucjonalnych ? dotąd preferujących sedany Volvo. Aż 54% wydanych do
klientów XC60 stanowiły w 2009 roku auta flotowe.
Oprócz XC60 największy procentowy wzrost odnotował drugi SUV XC90 ? o 18% w
stosunku do roku 2008. Bardzo dużą dynamikę wzrostu odnotowały samochody z
napędem na cztery koła (AWD).
W 2009 roku nadal największym zainteresowaniem cieszyły się Volvo wyposażone w
silniki Diesla. Najczęściej wybieranym był D5. Sprzedaż aut wyposażonych w ten
silnik stanowi ponad 38 % łącznej sprzedaży (silnik montowany jest w S60,
XC60, S80, V70, XC70 i XC90).Na drugim miejscu pod względem sprzedaży plasuje
się 2.0 D (136 KM) stanowiący 27,5% (montowany w C30, S40, V50, S80 i V70). Na
trzecim 2.4 D (163 KM) – 6,7 % (montowany w XC60 i XC70).Polska kluczowym
europejskim rynkiem Volvo Obok Szwecji i Holandii to właśnie Polska staje się
dla Volvo jednym z najbardziej perspektywicznych rynków w Europie. Sukcesem
Volvo w Polsce jest nie tylko dynamiczny wzrost sprzedaży – 16,7% w 2009 roku,
udział w segmencie Premium (25.3%), ale również wysoki stopień zadowolenia
klientów marki ze sprzedaży i serwisu (I miejsce w Europie). W 2009 roku Volvo
postawiło na ekologięW ciągu 2009 roku Volvo poszerzyło swoją ofertę o
odświeżoną wersję flagowej limuzyny S80 oraz o całą gamę samochodów
?ekologicznych?. Była to seria DRIVe Volvo, dzięki której firma Volvo Cars po
raz pierwszy w historii osiągnęła rekordowo niską emisję CO2 na poziomie 99 g /
km.
Modele DRIVe, w tym nowe C30 DRIVe, wyposażone w technologię Start/Stop, (3,8
l oleju napędowego /100 km) V50, S40 oraz XC60, XC70, V70 i S80 zaprezentowane
zostały na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Klika miesięcy później
samochody pojawiły się na polskich drogach.
Symbol DRIVe nadawany jest samochodom Volvo Cars wyróżniającym się najlepszymi
wynikami ekologicznymi w swej klasie. Wszystkie obecne modele DRIVe wyposażono
w tradycyjny silnik diesla oraz manualną skrzynię biegów zoptymalizowaną z
myślą o bardzo niskim poziomie zużycia paliwa. Samochody te opracowano
specjalnie pod kątem niskiego oporu toczenia się i oporu powietrza.
Seria DRIve nie jest jedynym działaniem Volvo na rzecz zmniejszenia negatywnego
wpływu motoryzacji na środowisko. W 2009 roku Volvo Cars poinformowało o
współpracy z firmą Vattenfall, której celem jest wprowadzenie w 2012 roku na
rynek pojazdu z napędem hybrydowym pobierającego prąd ze zwykłego gniazdka.
Prototyp samochodu zaprezentowany został na targach motoryzacyjnych w Detroit w
2009.
W roku 2010 Volvo Cars przedstawi testową flotę 50 elektrycznych Volvo C30.
Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie elektrycznego C30 do sprzedaży w 2011
roku.

A to już wiesz?  Nowa Poczta Polska w Szczecinie bez okienek

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy