Motoryzacja Wiadomości Branżowe

Dunlop i BMW na podium w kolejnych prestiżowych wyścigach

Wytrzymałość opon Dunlop pomogła BMW znaleźć się na podium wyścigów w Long Beach i na torze Nürburgring. Dunlop i BMW są liderami amerykańskiej Serii Le MansWarszawa, 17 kwietnia 2012 r. – Dunlop, Oficjalny Partner

Wytrzymałość opon Dunlop pomogła BMW znaleźć się na podium wyścigów w Long Beach i na torze Nürburgring. Dunlop i BMW są liderami amerykańskiej Serii Le Mans

Warszawa, 17 kwietnia 2012 r. – Dunlop, Oficjalny Partner Techniczny BMW Motosport, w tym roku bierze udział w najbardziej wymagających pod względem wytrzymałość mistrzostwach na świecie: serii VLN Endurance na ekstremalnie trudnym torze Nürburgring Nordschleife oraz w amerykańskiej Serii Le Mans.

Emocje w Kalifornii

Zespół BMW Team RLL kontynuował serię zwycięstw w klasie GT na torze ulicznym w Long Beach w drugiej rundzie Amerykańskiej Serii Le Mans. Wkład Dunlopa w ten sukces spotkał się z uznaniem ze strony zespołu i kierowców, ponieważ strategia doboru i wykorzystania opon odegrała istotną rolę w objęciu przez zespół prowadzenia, pomimo opóźnienia na początku wyścigu.

Dirk Müller i Joey Hand pokonali podwójny dystans na jednym zestawie opon Dunlop, gromadząc w ten sposób przewagę punktową nad rywalami. Broniący tytułu mistrzów klasy GT rozpoczęli wyścig z pierwszej linii z Handem za kierownicą BMW M3 GT. Hand prowadził wyścig przez pierwsze 16 okrążeń aż do zderzenia z prototypem, które zakończyło się przebiciem prawej tylnej opony. Zawodnik zjechał do boksu na tankowanie i wymianę opon, po czym wrócił do wyścigu na siódmym miejscu. Podczas jedynego w tym wyścigu ograniczenia prędkości na 41. okrążeniu, Hand  zjechał do boksu. Wówczas szef zespołu Bobby Rahal podjął odważną strategiczną decyzję, by nie zmieniać opon.

Opony Dunlop zostały tym samym poddane najwyższej próbie, ale opłaciło się. Oszczędzone dzięki temu manewrowi sekundy pozwoliły kierowcy BMW Motorsport wyjść na prowadzenie. Później sytuacja na torze wielokrotnie się zmieniała, jednak dobra jazda Handa i Müllera zapewniła Dunlopowi i BMW po raz czwarty z kolei miejsce na podium w Long Beach.

A to już wiesz?  W luksusie i w Lexusie. Przegląd flagowych modeli japońskiego producenta

„To wspaniały dzień dla Dunlopa. Na torze Sebring przejechaliśmy podwójny dystans na jednym komplecie opon, co zagwarantowało nam zwycięstwo. Tutaj zrobiliśmy to samo. Po zderzeniu i  złapaniu gumy musieliśmy podjąć próbę przeskoczenia podczas postoju. Walczyliśmy ramię w ramię z Corvettą, która okazała się lepsza, ale daliśmy radę pozostałym konkurentom i zajęliśmy bardzo dobre drugie miejsce” – powiedział Bobby Rahal, szef zespołu BMW Team RLL.

„Ten wyścig był kolejnym wymagającym testem na wytrzymałość opon Dunlop. Spisały się na medal. Wiedziałem, że muszę dojechać do końca wyścigu na oponach, które zrobiły już 25 okrążeń, dlatego skupiłem się na oszczędzaniu ich, a nie na tym, kto jedzie za mną. Zasłużyliśmy na drugie miejsce" – dodał Dirk Müller.

„Mamy ogromne zaufanie do opon marki Dunlop, ponieważ nie tylko świetnie się prowadzą, ale są też bardzo wytrzymałe. Dzięki temu możemy wyjść obronną ręką z największych opresji" – skomentował Joey Hand.

Kolejny dobry wynik na Nürburgring

Na trudnym torze Nürburgring w niemieckich górach Eifel zespół BMW umieścił oba startujące Z4 na oponach Dunlop na podium serii VLN Endurance. Liderzy, Uwe Alzen i Nico Bastian zjechali właśnie po raz ostatni do boksu, gdy wyścig został przerwany z powodu opadów gradu. To była pechowa decyzja dla zespołu BMW, bo uniemożliwiła mu powtórzenie zwycięstwa z wyścigu otwierającego serię dwa tygodnie wcześniej. Więcej szczęścia miał drugi zespół BMW, z Claudią Hürtgen, Dominikiem Schwagerem i Dirkem Adorfem za kierownicą, który zajął drugą pozycję. Od obu załóg BMW lepszy okazał się tylko zespół Porsche. Mimo pecha, ekipa Dunlop i BMW Team Schubert zanotowała kolejny udany występ na legendarnym „Zielonym Piekle”. Po raz kolejny zmierzą się z nim już wkrótce – 19 i 20 maja br. odbędzie się tam czterdziesty wyścig Nürburgring 24 Hours.

A to już wiesz?  "Soft top" w zimie - o czym należy pamiętać mając kabriolet?

„To fantastyczne, że zajęliśmy miejsce na podium. Przez większość wyścigu trzymaliśmy prowadzenie i właśnie kończyliśmy pit-stop, gdy pojawiły się czerwone flagi. Szkoda, ale takie rzeczy zdarzają się w wyścigach samochodowych. To, że mimo wszystko udało nam się zająć trzecie miejsce, świadczy o zdolności naszego zespołu do podjęcia równorzędnej walki” – podsumował Uwe Alzen.

Kolejne wyzwania przed Dunlopem i BMW już w maju. W sobotę 12 maja zespół startujący na M3 będzie bronił prowadzenia w Amerykańskiej Serii Le Mans na torze Laguna Seca w Kalifornii, zaś 19 i 20 maja kierowcy Z4 będą walczyć o zwycięstwo w najtrudniejszym,
24-godzinnym wyścigu na Nürburgring.

Opony wyścigowe Dunlop stosowane przez zespół BMW są projektowane i produkowane w Fort Dunlop w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Dunlop jest nie tylko Oficjalnym Partnerem Technicznym prestiżowych producentów samochodów sportowych, takich jak BMW Motorsport, ale też corocznym dostawcą ponad 250 tysięcy zaawansowanych technicznie opon wyścigowych dla Motocyklowych Mistrzostw Świata klasy Moto2 i Moto3, międzynarodowych wyścigów GT i Endurance oraz mistrzostw świata FIA w jeździe na wytrzymałość, a także dla imprez krajowych, takich jak brytyjskie Mistrzostwa Samochodowe Touring i holenderskie Mistrzostwa Supercar.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie.

Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.dunlop.eu oraz www.motorsport.dunlop.eu.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma od momentu powstania w 1898 r., czyli od ponad 100 lat, wprowadza innowacyjne rozwiązania, które stają się standardami branży motoryzacyjnej. Goodyear wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

A to już wiesz?  Lexus radzi, jak jeszcze oszczędniej jeździć hybrydą

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy