Motoryzacja Wiadomości Branżowe

Dunlop No Limit VTG Racing Team rozpoczyna nowy sezon z 1500 KM

Chevrolet Camaro SS zastąpi GMC Typhoon Warszawa, 24 maja 2012 r. – Rozpoczyna się kolejny,  dziesiąty już sezon startów zespołu Dunlop No Limit VTG. Jak co roku zespół zapowiada walkę o czołowe pozycje. Fanów

Chevrolet Camaro SS zastąpi GMC Typhoon


Warszawa, 24 maja 2012 r. – Rozpoczyna się kolejny,  dziesiąty już sezon startów zespołu Dunlop No Limit VTG. Jak co roku zespół zapowiada walkę o czołowe pozycje. Fanów motoryzacji czeka jednak niespodzianka – GMC Typhoon, z którym team był kojarzony do tej pory odchodzi na zasłużoną motoryzacyjną emeryturę. Marcin Blauth poprowadzi teraz legendarnego Chevroleta Camaro SS. Zawody na ¼ mili to - oprócz popisu refleksu i opanowania kierowców - także wyścig technologii. Dlatego już od jesieni ubiegłego roku w warsztacie VTG powstawała całkiem nowa konstrukcja, budząca ekscytację i ciekawość świata drag racingu. Premiera nowej maszyny odbyła się 19 maja br. w Warszawie.

„Camaro No Limits jest unikatowe – to jedyny egzemplarz na świecie, który posiada napęd na obie osie. W miejscu seryjnego silnika umieściliśmy wyczynowy GM Small Block Les Youg o pojemności 6.3 litra z dwiema turbinami Holset, który generuje 1500 KM i 1650 Nm momentu obrotowego. Auto wyposażone jest w 3-biegową automatyczną skrzynię biegów TH400. Właściwą trakcję i prowadzenie zapewnia gwintowane zawieszenie 4Link. Kolektory wydechowe i ssące, intercoolery, wydechy i orurowanie dolotów, to dzieło firmy VTG. Komputer sterujący pracą silnika pochodzi z kolei od Autronika” – opisuje swoją maszynę Marcin Blauth.

Poszczególne rozwiązania mają zapewnić Chevroletowi wyjątkową moc – Camaro No Limits będzie potrzebować tylko 2,5 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, 5,5 sekundy, żeby osiągnąć 200 km/h. Pokonanie ¼ mili powinno więc zająć mniej niż 7 sekund.

„Nasze plany są ambitne, dlatego bardzo solidnie przygotowujemy się do nadchodzącego sezonu. Camaro No Limits poddaliśmy wielu testom, ale o tym, jak auto ostatecznie zachowa się na torze, przekonamy się dopiero podczas wyścigu. Mogę natomiast zapewnić, że będziemy dalej walczyć o bicie rekordów. Wierzę, iż opływowa linia nadwozia i sprawdzone rozwiązania technologiczne pozwolą nam osiągnąć więcej niż kiedykolwiek” – zapowiada M. Blauth.

Plany Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu skupiają się nie tylko na startach w polskich zawodach, ale także imprezach rangi międzynarodowej. Ten rok będzie poświęcony głównie testom nowego samochodu, co jednak nie oznacza ograniczenia apetytu na bicie rekordów.

Planowane starty w tym sezonie:

A to już wiesz?  Czy Volvo C30 zostanie laureatem Car of the Year w kategorii Design roku?
26-27 maja br. – Częstochowa, lotnisko Rudniki (2. eliminacja Pucharu Polski SSS)8-10 czerwca br. – King of Germany17 czerwca br. – Ryki (1. eliminacja Pucharu Polski SSS)23 czerwca br. – Węgry, Kunmadaras (próba bicia rekordu)29 czerwca – 1 lipca br. – Piestany koło Bratysławy (KOE Series)28-29 lipca br. – Ukraina, Vinnitsa31 sierpnia – 2 września br. – Chorwacja, Osijek (KOE Series)8-9 września br. – Biała Podlaska (3. eliminacja Pucharu Polski SSS)28-29 września br. – Serbia, Kragujevac (Final Fight, KOE)

Miniony, 2011 rok był dla Dunlop VTG NoLimit Racing Team pełen sukcesów, ale i niespodzianek. Grzegorz Staszewski zaliczył trzy zwycięstwa pod rząd oraz pobił rekord Polski na odcinku ¼ mili z czasem 8,54 sekundy i prędkością na mecie wynoszącą 260 km/h.
Z kolei w rękach Marcina Blautha znalazł się tytuł „King of Germany”. Ogromnych emocji na zakończenie sezonu dostarczyła kibicom rywalizacja Marcina Blautha z zawodnikiem z Litwy o tytuł „King of Poland”. Zawodnikowi Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu do wygranej zabrakło 0,0001 sekundy, czyli… przysłowiowej „grubości lakieru”.

W tym roku w zespole doszło do zmiany – będzie on w nadchodzącym sezonie reprezentowany tylko przez Marcina Blautha. To specjalnie dla niego w warsztacie VTG powstało nowe auto.

„Jak co roku, wiążemy duże nadzieje ze startami Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu w kolejnym sezonie. Już wielokrotnie udowodnili, że należą do ścisłej międzynarodowej czołówki w wyścigach na ¼ mili. Cieszę się, że we współpracy z Marcinem Blauthem i jego zespołem, Dunlop może podzielić się swoimi wieloletnimi doświadczeniami w sportach motorowych i wspólnie walczyć o najlepsze czasy, najwyższe miejsca na podium” – powiedział Łukasz Tłuchowski, starszy menedżer marki Dunlop w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.team.vtg.pl oraz www.dunlop.pl.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma od momentu powstania w 1898 r., czyli od ponad 100 lat, wprowadza innowacyjne rozwiązania, które stają się standardami branży motoryzacyjnej. Goodyear wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

A to już wiesz?  Oponowy zawrót głowy, czyli jak założyć ogumienie nie od kompletu

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy